fbpx
 
Categories Mød bilentusiasterne

Mød ugens profil Rasmus Thomsen

Posted on
Mød ugens profil Rasmus Thomsen

42 år og testkører af eksklusive sportsvogne 

Rasmus Thomsen er uddannet cand.merc. og har en journalistisk tillægsuddannelse. Han arbejder som PR-rådgiver for udvalgte virksomheder og er meningsdanner på landsdækkende medier omkring erhvervslivets betydning i samfundet. Du møder ham lejlighedsvis som skribent i magasiner som Euroman og Femina. 

Men efterhånden er Rasmus også blevet kendt som en markant skikkelse i bilbranchen, når han testkører de absolut kraftigste og mest eksklusive sportsvogne og motorcykler. Anmeldelserne kan du finde i danske- og internationale luksusmagasiner. 

Det 42-årige multitalent er ugens profil på Carlife365. 

Hvad har du i din egen garage? 

Faktisk er der ikke nogen bil, og så alligevel. I stuen står en LEGO-model af Porsche 911 RSR, som mine forældre gav mig juleaften. Den har meget stor affektionsværdi. Dels er det en 911 med centermotor, hvilket symboliserer udvikling, og dels er det en bil, som jeg drømmer om at teste. Men det er nok usandsynligt. Og så minder den mig om en særlig højtid med familien. 

Hvilken bil var din første? 

Jeg har aldrig ejet en bil. Da jeg fik kørekort havde mine forældre en Ford Mondeo. Så det må være det tætteste, vi kommer på min første bil.

Hvilket køretøj drømmer du om at eje? 

Lige nu drømmer jeg om at købe en motorcykel. I så fald en Kawasaki ZX-6R, som er en fed racer.

Er du til køb, leasing eller abonnement?

Hvis jeg skal have den motorcykel, vil jeg nok købe den. Men jeg kan godt se rationalet bag leasing. I særdeleshed leasing af meget dyre køretøjer.  

Når du skal have ny bil, vælger du så mest med hjertet eller hjernen? 

Lidt finurligt, så vil et potentielt bilkøb for mit vedkommende være med hjernen, da jeg næppe vil få råd til at købe de biler, som jeg tester. Så det vil være et yderst praktisk, kalkuleret køb. 

Hvornår og hvordan startede din passion for sportsvogne?

Det var da jeg testede den første 2-sæders sportsvogn, Jaguar F-type i 5.0 versionen. Det var i sommeren 2014. Da oplevede jeg forskellen på sportsvogne og almindelige biler. Min passion bliver konstant styrket, når forskellige sportsvogne og udviklingen af disse sætter sig i mig. Det er en lille verden – men alligevel med så enormt store vidder og forskelle.

Hvad er din største oplevelse med biler? 

Jeg blevet frivillig mentor for nogle unge fyre, som har startet et projekt med et nye bilmedie. Det er inspirerende at opleve entusiasmen på nærmeste hold. 

Hvordan tror du, at danskerne kører i bil i 2030?

Vi kører stadig i el, hybrid og fossile biler. Og ikke så meget i de to førstnævnte som vi i dag regner med. 

Tre skarpe fra Rasmus

Porsche; Sport chrono, i kombination med manuelt gear. I særdeleshed på oraklet 718 betyder systemet at der gives mellemgas i gearskiftene, så omdrejninger, gear og hastighed synkroniseres fuldstændigt. Det lyder så fedt udefra. Og følelsen bag rattet, den er altså endnu vildere end det lyder udenfor!

Jaguar F-type; The lady, skønheden, dronningen, kronprinsessen. Den to-sæders sportsvogn er som cabriolet den smukkeste bil over alle, og så er den udstyret med en funktion, der reducerer esp’en ved accelerationer fra nul og lidt op i fart. Resultatet er den slår med hækken – eller med hende her, er det vel rammende at sige ”vugger charmerende med numsen.”

Lamborghini; Startknappen. Ingen er mere tro med deres DNA, og det bliver ved med at være sjovt. Sjovt. Startknappen er udformet som missilaffyringen på et jagerfly, der skal løftes før den ultimative handling effektueres. Det er ikke hightech. Men det er tro mod mærkets DNA, det er mod strømmen, det er ikke som de andre, og det er den slags, vi higer efter nu om dage.

www.uppercars.dk

Foto: Thomas Saks

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Anbefalet