fbpx
 
Categories Mød bilentusiasterne

Mød ugens profil Sanne Saaby

Posted on
Mød ugens profil Sanne Saaby

30 år og Marketing Manager hos MY GARAGE

“Jeg er så privilegeret at arbejde med branchens ypperste brands og mest passionerede kollegaer i et hus, der er i rivende udvikling”, indleder Sanne Saaby, som er ugens profil på Carlife365.

Sannes opgaver favner bredt indenfor marketing, kommunikation og PR. Hun vedligeholder MY GARAGE SoMe-kanaler og kommunikerer med følgerne på bl.a. Instagram og Facebook. Derudover er Sanne med til at forme strategierne for fremtidens kommunikation og hun arrangerer events og en masse andet.

“Hos MY GARAGE er aktiviteterne mange, og det samme er derfor vores målgrupper. Det gør mit arbejde utroligt alsidigt og spændende. En ting er at lave indhold og budskaber målrettet Rolls-Royce kunder. En anden er McLaren. Og sideløbende kommunikere til partnere, de lokale, drømmere og alt derimellem. Det betyder, at jeg konstant bliver udfordret og skal være utrolig skarp på de forskellige behov. Motorconnaisseurs findes i mange afskygninger og fællesnævneren for dem alle er, at vi besidder en dyb passion for bilernes verden”, fortæller Sanne.

Sanne er Cand.merc med speciale i kommunikation og ledelse og har en bachelor i International Business. Derudover har hun studeret markedsføring af luksusbrands under studieophold i Sydfrankrig samt faget ‘Judgment and Decision Making’ ved Harvard University i Boston, USA.

Gennem karrieren har Sanne arbejdet med high-end brands i modeindustrien og siden 2018 i bilbranchen, hvor hun flyttede til Jylland og startede som Marketing Coordinator hos KIA Import Danmark.

Hvad har du i din egen garage?

Jeg har en VW Up!

Hvilken bil var din første?

Den første bil, som var min helt egen, var en KIA Stonic. Det var en firmabil, jeg havde, da jeg arbejdede hos KIA. Da vi boede i hovedstaden, delte min kæreste og jeg en VW Golf Variant med 300.000+ km. på tælleren. Golfen lever i øvrigt fortsat og nærmer sig de 400.000 km. Dens fremtid er endnu uvis.

Er du til køb, leasing eller abonnement?

Jeg er til køb eller leasing – det kommer an på behovet. For mit vedkommende har jeg praktisk talt intet kørselsbehov, da jeg bor små to km fra MY GARAGE.

Derfor har jeg købt en ny bil til en fornuftig pris, hvor tanken er at beholde den i mange år, så jeg kan komme tørskoet fra A til B.

Hvis mit kørselsbehov havde været større, ville jeg vælge betydeligt anderledes. Her kunne leasing bestemt også være noget, jeg ville overveje.

Når du skal have ny bil, vælger du så mest med hjertet eller hjernen?

Jeg har købt de fleste biler med hjernen – det hersker der vist ingen tvivl om. Jeg ville sådan ønske, at jeg kunne retfærdiggøre overfor mig selv, at købe mere med hjertet. Men da mit kørselsbehov som sagt er ganske lille, trumfer fornuften. Måske vi skulle flytte bare lidt længere væk, så jeg kan nå at ramme femte gear, inden jeg svinger ind på parkeringspladsen ved MY GARAGE.

Jeg savner i høj grad fornøjelsen ved at køre bil – for lad os nu være ærlige. Det er ikke den store køreoplevelse, jeg får i en Up! Men praktisk og billig, det er den.

Hvornår og hvordan startede din passion for biler?

Min passion for biler startede i høj grad samtidigt med, at jeg lærte min kæreste at kende. Han har kørt ræs i en årrække og arbejdet som Race Engineer indenfor dansk motorsport. Han er uddannet tekniker.

Vores søn på nu fire år har været med på de danske racerbaner, siden han var blot tre uger gammel, og han elsker at aflægge mig et visit, når jeg er på arbejde. I øjeblikket er hans foretrukne bil en McLaren 620R med orange striber. Vi ynder da også at følge med i så godt som samtlige F1-løb. Jeg vil derfor mene, at biler er blevet en familie-ting.

Hvad er din vildeste oplevelse med biler?

Hos MY GARAGE har vi fornøjelsen af at have de mest fantastiske mærker og modeller helt tæt på livet. Derfor er det, at få æren af at sidde bag rattet i en Rolls-Royce Ghost Black Badge, en McLaren 720S og Maybach S650, nogle af de allerstørste fornøjelser og oplevelser, jeg har haft.

Det var også en uforglemmelig oplevelse, da jeg i starten af året blandt de første i Danmark fik mulighed at prøvekøre den nye elbil Porsche Taycan. Det var i forbindelse med Porsche Brand Day.

Hvis du var en bil, hvilket mærke og model ville det så være?

Jeg så meget gerne mig selv en Porsche Taycan: Innovativ, moderne og samtidigt klassisk med dyb respekt for min arv og historie.

Hvilken bil er din drømmebil?

Til min sportslige side: en McLaren Senna.
Til min mere komfortable side: Den nye Rolls-Royce Ghost som lander i 2021.

Har du nogensinde købt en bil, som var et fejlkøb?

Hmmm – både ja og nej. Spørger du min rationelle side, så nej. Spørger du min emotionelle side, så må det blive et stort JA. Jeg føler ingen glæde ved at køre i min nuværende VW Up! – udover at den er et fantastisk tag over hovedet, når det regner. Derfor kan man sige at den er et følelsesmæssigt-fejlkøb.

Hvordan tror du, at danskerne kører i bil i 2030?

Jeg tror helt generelt, at langt flere danskere kører elbil. Nyanskaffelse af biler med de traditionelle forbrændingsmotorer vil i højere grad blive erstattet af elbiler. Men mon ikke passionerede motorconnaisseurer fortsat vil investere i klassiske modeller.

Jeg tænker, at vi vil opleve et stigende behov for ’at køre rigtig bil’ i takt med, at der bliver introduceret flere og flere selvkørende biler.

Den selvkørende teknologi, som jeg forventer vil blive mere udbredt, og som jeg ligeledes forventer vil overtage mere og mere i vores daglige kørsel, distancerer os i høj grad fra det, at køre bil. Følelsen ved at køre automatgear versus manuel er et forsimplet eksempel på, hvordan kontrollen og følelsen ’forsvinder’.

Hvilken bilproducent forventer du dig mest af i den kommende tid – og hvorfor?

Jeg forventer mig rigtigt meget af alle producenter, da vi står overfor et paradigmeskifte i branchen. Jeg er særligt forventningsfuld omkring et brand fra egne rækker – nemlig Rolls-Royce. For et anerkendt brand, der oftest bruges som reference for det sublime med stærke traditioner, bliver det spændende at se, hvordan de formår at udvikle modeller og kundegrupper.

Rolls-Royce har netop taget hul på at ændre opfattelsen af Rolls-Royce som brand og tilføre et mere ungdommeligt strejf. Det er en strategi, som jeg mener er helt essentiel i forhold til fremtidens kunder.

www.mygarage.dk

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Anbefalet
%d bloggers like this: