fbpx
 
Categories Mød bilentusiasterne

Mød ugens profil Lene Mejdal Iversen

Posted on
Mød ugens profil Lene Mejdal Iversen

41 år og PR-ansvarlig for KIA og MG

I mere end 10 år har Lene båret stafetten som PR-ansvarlig for KIA. I foråret 2020 kunne hun skrive endnu et bilmærke på CV’et i forbindelse med at Nellemann Gruppen, hvor Lene er ansat, har relanceret det ikoniske bilmærke, MG, i Danmark. 

Som presseansvarlig har Lene den daglige kontakt med journalister og medier. Derigennem arbejder hun med at styrke KIA og MG og mærkernes omdømme i Danmark.

Det er et alsidigt job med mange berøringsflader. Lene elsker kontakten med det brede netværk af journalister, samarbejdspartnere og andre interessenter.

”Jeg kan godt lide, at der sker noget! I de sidste par måneder har relanceringen af MG i Danmark fyldt en hel del. Midt i Corona-nedlukningen, hvor der, udover det rent fysiske at arbejde hjemmefra, også blev ret stille i branchen, var det skønt, at vi kom på plads i forhold til aftalen med MG Motor Europe. Og efter mange måneders forarbejde kunne vi endelig komme i gang med lanceringen af en spændende ny elbil – MG ZS EV”, fortæller Lene, som til dagligt bor sammen med sin mand og to børn lidt uden for Kolding tæt på Nellemann Gruppens hovedsæde i Fredericia.

Lene har høje forventninger til salget af MG ZS EV. ”Vi har et rigtig godt produkt som appellerer bredt til danskerne. Elbilen har en rækkevidde på 263 km, som matcher langt de flestes kørselsbehov. Prisen er attraktiv og vi kan levere bilen med det sammen uden ventetid”, beretter en begejstret Lene.

Hun ser frem til at få MG mere ind under huden og til at lancere flere spændende elektrificerede MG-modeller i den kommende tid.

Hvad har du i din egen garage?

Lige nu står der en ProCeed GT-Line – det er faktisk den fjerde af slagsen. Jeg har været rigtig glad for 1,4 T-GDI motoren med 140 hk kombineret med dobbeltkoblingsgearkassen. Den nuværende er dieseludgaven med 136 hk. Faktisk får garagen en opdatering med en ladeboks, så jeg er klar til min næste firmabil, som kører på ren strøm 😊

Hvilken bil var din første?

Min første bil var en brugt Rover 200, som min mekaniker-kammerat havde fundet til mig. Så vidt jeg husker, var den baseret på en ældre Honda model.

Er du til køb, leasing eller abonnement?

Jeg har firmabil, så det har jeg ikke personligt forholdt mig til. Grundet mit virke i bilbranchen er der dog mange, der spørger mig, om de skal vælge det ene eller det andet. Jeg synes, at det er meget individuelt i forhold til temperament – fx om du er typen som helst vil kende dine faste udgifter helt eksakt. Selv, er jeg nok meget praktisk og økonomisk anlagt, og ville forholde mig til, hvor længe jeg har brug for en bil. Med et konstant behov som mit, vil jeg komme frem til, at det er billigst at købe en bil.   

Når du skal have ny bil, vælger du så mest med hjertet eller hjernen?

Det er nok lidt en mellemting. Jeg går efter et fedt design og gode køreegenskaber. Samtidig skal bilen kunne rumme hele familien og matche vores kørselsbehov. Jeg er faldet pladask for KIA ProCeed, fordi den har det hele. Der er plads til familien – og samtidig taler den til min passion for både design og køreegenskaber.

Hvornår og hvordan startede din passion for biler?

Så længe jeg kan huske, har jeg interesseret mig for biler. Særligt bilernes design – hvordan modellerne så ud, og hvordan mærkerne skilte sig ud fra hinanden. Min far havde en mission om, at han gerne ville vise sine børn Europa – og ikke mindst Danmark. Det foregik fra bagsædet af familiebilen. Og her elskede jeg at udfordre familien i dysten om, hvem der først kunne ”name droppe” mærket på de biler, vi mødte.

Hvad er din vildeste oplevelse med biler?

Jeg startede som PR-ansvarlig for KIA i Danmark i 2010, og jeg har været med på en helt fantastisk rejse, hvor KIA som mærke og som organisation har gennemgået en helt vild udvikling. Det er én af de mest spændende historier i den globale bilindustri, hvis du spørger mig. På trods af det komplekse økonomiske klima, vi befinder os i, har KIA år efter år slået sine egne globale salgsrekorder. Det har været helt fantastisk at være med på den rejse.

Derfor er det svært at nævne én konkret oplevelse – men ét af de skelsættende punkter i KIAs historie, var da vi lancerede KIA Stinger i 2017. I forbindelse med lanceringen havde vi et hold journalister med til Mallorca og testkøre bilen – bl.a. på Circuit Mallorca banen. Jeg havde ikke prøvet at køre på bane på den måde før. Det var en rigtig fed oplevelse 😊

Hvis du var en bil, hvilket mærke og model ville det så være?

Jeg er nok en god kombination af en BMW 7-serie og en klassisk VW ”hippiebus” med slap drivrem.

BMW’en handler om, at jeg ikke er synderligt unik eller overdrevet sexet. Til gengæld er jeg seriøs, sætter høje standarder og elsker luksus.

Og hvorfor en hippiebus? Jo, jeg bliver ofte offer for venskabelige drillerier, men er altid den første til at blive “inviteret”, når en ven skal flytte. Jeg er afslappet og stresser ikke. Jeg fører mig ikke frem og har ikke brug for at overhale, men hviler i mig selv og charmerer folk omkring mig.

Den slappe drivrem kræver nok også en forklaring. Den kan godt frembringe en høj hylende lyd. Og de der kender mig ved, at jeg har et meget højt og særpræget grin. Derfor 😊

Hvilken bil er din drømmebil?

Da jeg var barn, var det en hvid Ford Escort Cabriolet, som jeg havde set Makepeace køre i, da jeg i midt 80’erne fulgte med i den britiske krimiserie ”Dempsey & Makepeace”. Den fik jeg desværre aldrig, selvom det måske er én af de drømmebiler, der burde være realistisk for almindelige dødelige. Siden har der været indtil flere forbigående drømmebiler. Jeg er nok aldrig rigtig kommet mig over den uforløste kærlighed til en Porche 365 Speedster. 

Har du nogensinde købt en bil, som var et fejlkøb?

Nej, det har jeg ikke.

Hvordan tror du, at danskerne kører i bil i 2030?

Det er som bekendt en væsentlig udgift at eje en bil – særligt hvis man ikke har et behov for den hver eneste dag. Derfor bliver princippet delebiler også mere og mere udbredt.

Generelt er deleøkonomien uden tvivl blevet et populært fænomen. Det er ikke længere afgørende at eje, men afgørende hvad man har adgang til. Derfor tror jeg, at vi i højere grad kommer til at tegne abonnementer i stedet for at købe. Der er ikke bare tale om en forskydning af økonomien men også i den måde, vi lever på. Vi vil have tingene nu ”on demand” når vi skal bruge dem – og det skal være fleksibelt i forhold til vores behov.

Hvilken bilproducent forventer du dig mest af i den kommende tid – og hvorfor?

Baseret på hvor langt KIA er nået på relativt kort tid, er der ikke nogen, der kan være i tvivl om, at KIA sætter ambitiøse mål. Ikke alene er de ambitiøse, men også modige og handlekraftige i forhold til at nå sine mål. Man fornemmer tydeligt, at der i KIA-organisationen hersker en ”we can” kultur.

Samtidig fungerer organisationen som en omstillingsparat virksomhed, hvor beslutningsprocessen er effektiv. Og det er stærkt motiverende at være en del af en organisation, der er ekstremt fokuseret på at levere de produkter og løsninger, som markedet efterspørger. Som nævnt tidligere har KIA været på en fantastisk rejse, og rejsen er slet ikke slut endnu.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Anbefalet
%d bloggers like this: