fbpx
 
Categories Bilnyheder

Aston Martin DBX er landet i Danmark

Posted on
Aston Martin DBX er landet i Danmark

Den er højbenet, har firehjulstræk og masser af plads. Aston Martin DBX er den første SUV fra Aston Martin, og Carlife365 var med, da tæppet blev hevet af en pre-produktionsversion hos Aston Martin Copenhagen.

De første ordre er allerede i bogen, så der er altså et kundegrundlag for en familievenlig SUV med V8 motor, 550 hk og en pris på 4.45 mio. kr. på danske plader med afgifter.

Rammeløse døre på en SUV

På Carlife365 er vi begejstrede for designet på DBX, som forener klassiske Aston Martin designelementer med moderne SUV-linjer. Rammeløse døre på en SUV er et sjældent syn, så her skiller Aston Martin DBX sig ud. Et kæmpe panoramatag er standard og bilen kan specialdesignes med variationer af læder, syninger, fælge og andre lækkerier.

Inde i kabinen er der luksus for alle pengene. Der er en markant lugt af dyr læder, når du træder ind – og masser af plads. I DBX kan der snildt sidde 5 personer. Knapper og finish er i absolut topklasse og kvaliteten føles høj og gennemført. Du kan godt mærke, at materialer er nøje udvalgt for at forkæle dig mest muligt.

Kvalitet, luksus og sportslighed kendetegner kabinen i DBX.

Samarbejde med Daimler

Daimler ejer en lille del af Aston Martin, og derfor er elementer på skærme og knapper genkendelige fra hvad du ser i topmodeller fra Mercedes-Benz. Samarbejdet med Daimler orienterer sig udelukkende på de tekniske dele – designet er 100 procent Aston Martin.

Nyt fundament

Aston Martin er bygget på et helt nyt fundament – en helt ny platform – som Aston Martin selv har konstrueret. Med en SUV i modelprogrammet er der brug for firehjulstræk til offroad kørsel, så det har Aston Martin også bygget. Firehjulstræk er standard og kan variere kraften 100 procent mellem for- og bagaksel og individuelt mellem hjulene på akslerne.

V8 motor med 550 hk

Aston Martin DBX får en V8’er med 550 hk, 9-trins automatgearkasse og et moment på 700 Nm.

Bilen har luftaffjedring som standard. Affjedringen synkroniserer med bilens køreindstillinger, så jo mere sportslig køreindstilling du vælger, jo lavere bliver DBX. Det hele styres elektronisk – dog med mulighed for manuel indgriben.

Luftaffjedring er standard.

Vi glæder os til at komme ud og køre i bilen lidt senere på året.

Se flere billeder og video på Carlife365 på Instagram

Foto: Thomas Saks

1 kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Anbefalet
%d bloggers like this: