fbpx
 
Categories Bilnyheder

ELegant SUV med lækker kabine – her er NIO EL6

Posted on
ELegant SUV med lækker kabine – her er NIO EL6

Strømmen af NIO-nyheder tager til og to nye modeller – ET5 Touring og EL6 – er netop præsenteret. Jeg har set dem begge og stiller her skarpt på EL6.

NIO EL6 er 4.85 m i lang, 1.99 m bredd og 1.70 m høj. Akselafstanden er 2.91 m.

Mellemstor elektrisk SUV

EL6 er baseret på samme platform som ET5 og ET5 Touring, og er en mellemklasse SUV i den store ende af skalaen.

Som lillebror til EL7 gør den lidt mere kompakte størrelse EL6 til en sportslig og elegant udseende SUV. Proportionerne er harmoniske og bilen ser godt ud hele vejen rundt.

Med en længde på 4,85 meter og akselafstand på 2,91 meter er EL6 en rummelig bil, som mange familier vil finde passende i størrelse. Det store bagagerum sluger hele 668 liter og 1.439 liter med bagsædet lagt ned.

Hvor den anden nyhed – ET5 Touring – har en klar sportslig profil, er der i EL6 skruet lidt mere op for komforten. Der er bl.a. andre sæder, som kan justeres i et hav af muligheder. Et særligt loungesæde for passagerer kan bestilles, hvor sæde og benstøtte giver en næsten horisontal hvileposition. Oplagt til en lur mens du lader på farten.

Sæderne har ventilation, et ottepunkts massagesystem og tre-zoners opvarmning, der fås separat til sædehynde, ryg- og benstøtter.

EL6 tilbyder det største oplukkelige soltag i sin klasse.

Flot og lækker kabine

NIO har hentet inspiration fra brugerne til at designe og indrette en kabine, hvor du virkelig har lyst til at opholde dig. Nærmest som en stue.

Jeg er generelt begejsteret for NIO’s kabinedesign og -kvalitet. Det er stilrent og flot med bl.a. integrerede luftdyser og helt renset for knapper. Materialerne er bæredygtige og har et klart premium touch og ambientebelysningen er virkelig elegant udført.

EL6 har heads-up display og intelligente adaptive LED-forlygter som standard.

Kabinedesign på højt niveau i NIO EL6.

Firehjulstræk er standard

Du får altid EL6 med firehjulstræk og to elmotorer som standard. 150 kW foran og 210 kW på bagakslen. De to motorer har en samlet effekt på 360 kW og et maksimalt drejningsmoment på 700 Nm.

Der er mulighed for at vælge et batteri på 75 eller 100 kWh.

EL6 kan accelerere fra 0-100 km/t på 4,5 sekunder. Det er fint, den kan det – men komforten i en bil som denne er vigtig.

For at understrege, at komforten er vigtig i EL6, har NIO lavet en intelligent chassis controller, som arbejder sammen med affjedringen. Systemet arbejder lynhurtigt i sving, på ujævnheder og ved nedbremsning, så bilen er så stabil som muligt.

Pris fra 454.000

Prisen starter fra 454.000 kr. med det lille batteri på abonnement til 1.299 kr. pr. måned eller 547.000 kr., hvis du køber bilen med batteri.

Vælger du det store batteri er prisen 499.000 kr. med batteri på abonnement, eller 667.000 hvis du køber bilen med batteri. Det store 100 kWh batteri koster 2.199 kr. pr. måned.

Køreindtryk må vi vente med. Bilen lander i Danmark til efteråret.

Foto: NIO

1 kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Anbefalet